maandag 14 juli 2014

Just another day at the office...

Ha! Maar goed dat ik die computerbaan opzij geschoven heb! Kijk nou, een gemiddeld dagje. Te mooi voor woorden, toch?
Ik arriveer op de fiets, de deur staat eigenlijk altijd open voor extra ventilatie

Bij binnenkomst word ik welkom geheten door de welriekende pronkerwt (lathirus odoratus)
Mijn bureau, koffie met koekjes staan al klaar

Galina, oranje-gele kerstomaat. Heerlijk zoet! (over het algemeen rijpen de kleine tomatensoorten het eerst)
Olijftomaat, rode ronde mini tomaat (3-4 cm)



Dit is nog een verrassing, wat voor kleur het zal worden...

Tegucitgalpa, roma tomaat met extra lange vorm. Rood (als ie rijp is)

Paarse ronde tomaat. Heel benieuwd hoe deze er volrijp uitziet!
Golden Egg, gele roma. Om gele tomatensoep mee te maken!
Komkommer, dacht ik. Het blijkt een augurk te zijn. Die niet zelf bestuift. Met ongeveer 50 bloemetjes per plant, zag ik dat kwa bestuiving niet zitten, dus heb ik 18 van de 20 planten opgeruimd en er basilicum gezaaid. Maar toen...

...ontdekten de bijen de kas. Vooral enthousiast over de OostIndische kers, maar ook niet te beroerd om de bloemen van de peper, aubergine, tomaat, courgette en ...de augurk te bezoeken. Lang leve de BIJ!



Wat een fijne hulp! Dus inene een flinke oogst augurken... wat zal ik daar nou mee doen?
Mijn 'loon' voor vandaag. Groene peper, iemand?


En de bonus? De Bougainvillea is gaan bloeien!

Bougainvillea BLIJ, meisje BLIJ  :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten