maandag 6 juli 2015

De tomaten groeien als... paddestoelen!

Kijk, deze heb ik geruild met Edwin Flores voor een aantal tomatenplanten. Eerst was het nog een kale stam. En een maand later eten we er lekker paddestoelen-risotto van. En paddestoelen-pasta en paddestoelen door de roerbak. Zo leuk en makkelijk!

De tomaten groeien ontzettend hard. Ik heb nu alle tomaten in de touwen hangen. En de 150 planten die ik had geplant hebben zich inmiddels vermeerderd tot 250 planten. Ik heb een aantal spontaan opgekomen zaailingen laten staan en van de helft van de planten heb ik een dief laten groeien en zo krijg je dan twee koppen met bloemen, ieder aan een apart touwtje. De planten staan op 80 centimeter afstand van elkaar. Dus best genoeg ruimte om af en toe wat extra planten toe te voegen.
de planten zijn nu ongeveer 1.50 meter hoog
vleestomaat

leuk he, dat alle planten zo anders groeien, deze groeit vrij rommelig

en deze weer heel keurig in trossen
het fruitleer van aardbeipuree is trouwens heel goed gelukt. gewoon in de kas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten