donderdag 30 april 2015

Tomaten zaaien in april

Omdat ik het vorig jaar nogal gedoe vond om de tomaten die ik begin maart had gezaaid 'in leven' te houden tot mei en vervolgens met enorme joekels en slungels van planten tig keer op en neer gereden heb tussen mijn schuur en de kas, heb ik het dit jaar anders aangepakt. 11 april was een mooie zaaidag volgens de maankalender. Dus op dit moment verschijnt bij de meeste planten het eerste 'echte' blad (na de twee 'kroonblaadjes') en kan het verspenen beginnen. En dat ga ik in de kas doen. Dat scheelt me heel veel gedoe en werk en vooral ruimte in de schuur. In de kas heb ik ruimte zat!
In de schuur is het dag en nacht 20 graden. Ideaal voor de opkweek van tomaten.

De grootte van de tomaten eind april. Heel klein, vergeleken met vorig jaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten