zondag 9 november 2014

Ronde rode groot: Red Kitty

Deze tomaat is niet heel gemakkelijk op te kweken, ik heb maar 1 mooie gezonde plant uit 12 zaden. Maar de plant is wel de mooiste van al mijn planten in de kas! Sterk, met grote vruchten. Dikke schil, die niet barst, hoe lang je 'm ook laat hangen. Stevig en dus gemakkelijk in mooie grote plakken te snijden. De smaak is echt tomaat; beetje zoet, beetje zuur. Ik heb de plant getopt, anders zou ze meer dan 4 meter hoog geworden zijn. Een drietal dieven (omdat ik maar 1 plant had van deze soort) heb ik laten staan, zo heeft de plant op 1 stam 3 stokken. Rond de 15 vruchten per stam dus zowat 50 op een enkele plant! De vruchten kunnen wel ruim 10 cm groot worden, al zijn de meeste vruchten zo rond de 5-6 cm.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten