zondag 30 november 2014

Tomaten van Wild Wonders

Nou heb ik het afgelopen jaar heel veel leuke doosjes met gemengde tomaten verkocht bij Anne & Co in Ilpendam. Zie ik -ongeveer- diezelfde gemixte doosjes met tomaten ook bij de Ecoplaza! Ze heten 'Wild Wonders' en zouden van zogenaamde 'heirloom' rassen zijn. Dat zijn oude variƫteiten van tomaten die geselecteerd zijn door kwekers en liefhebbers en van generatie op generatie zijn bewaard gebleven. Tomaten met mooie kleuren en gekke vormen. Kortom oude 'vergeten' (zeg maar niet op grote schaal en geregistreerd geteelde) tomatenrassen. De tuinders houden dit in stand door eigen zaad te verzamelen en met dit zaad weer verder te telen. Net als mijn tomatenzaden! Nooit geweten dat dit 'heirloom' heet...

Op onderstaande foto zie je de tomaten van Wild Wonders. Een aantal lijken op de soorten die ik al heb. Maar de gele zebra, die wat groter is dan de rest vind ik heel interessant. En ook de rode kers met groene zebra vind ik mooi. En de oranje olijftomaatjes... Ik heb er zaden van verzameld en zal ze volgend jaar zelf verder telen. Leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten